Commissioned by the Ministry of IenW, Decisio studied the cost-effectiveness of Electric Road Systems (ERS) in the Netherlands together with Sweco and EVConsult.
An overhead line above the right lane of our highways to allow trucks to drive electrically? Yes, it can be done, and it can also be cost-effective, as our research into the possibilities of an Electric Road Systems (ERS) network in the Netherlands shows. Trucks using ERS can get by with a significantly smaller battery. And that could be more attractive than a battery-electric solution. ERS appears to be a cost-effective way to reduce CO2 emissions by allowing freight transport to electrify faster. However, there are a number of conditions and uncertainties.
Source: Siemens
Electric Road Systems: cost-effectiveness further explored
If cost-covering tariffs for the use of the ERS network are being charged, then a sufficiently large number of transporters may be interested in investing in ERS trucks. So instead of only battery-electric trucks (BEVs) and also instead of diesel or hydrogen trucks.
The kWh rate for using the ERS network competes with that of battery-electric trucks (BEVs) and diesel or hydrogen trucks. This may make investing in ERS trucks an attractive proposition for a large volume of carriers. This is true for medium-distance road transport (180-300 kilometers), and even more true for long-distance transport (more than 300 kilometers per day). For international ERS freight transport, the availability of an international ERS network is of course an important precondition. In addition, the study shows that ERS on a single corridor is not viable.
Comprehensive Electric Road Systems network needed
The major disadvantage of ERS is that it requires the immediate construction of a comprehensive network and will only be profitable if it is used in sufficient numbers. The main threat to the success of an ERS network is that batteries are rapidly increasing in range, decreasing in weight and becoming cheaper to purchase and recharge. As a result, ERS usage may become less than expected, making ERS unprofitable. These uncertainties do not make it an easy decision in this regard.
Consult the report
The report on the cost-effectiveness of ERS can be found here.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.